by

Gezond eten is niet duurder

Gezond eten is niet duurder

Je moet er alleen wat handig in worden! Vroeger kocht oma groenten uit het seizoen, omdat er niet anders was. Wij weten niet meer wat seizoensgroenten eigenlijk zijn. Groenten uit het seizoen zijn goedkoper, omdat het aanbod groot is op dat moment. Peulvruchten zijn goedkoop, maar adviseer ik 1x per week te eten in combinatie met een graan.  Je bespaart door geen frisdranken en pakjes meer te kopen. Het enige wat ik drink is thee, koffie, water, waterkefir, water met citroen en soms zelfgemaakte chocomelk. In vruchtsappen (ookal vers) zit meer fruit dan je normaal zou eten, waardoor je suikerspiegel omhoog schiet. Sinds ik hiermee gestopt ben, schommelt mijn suikerspiegel niet meer. Sap uit concentraat moet je al helemaal mijden ivm de suikers. Nu heb ik geen last meer van energiedips, trillen of rare honger aanvallen. Eigenlijk heb ik helemaal geen honger meer, eerder trek.  Je bespaart dus ook door minder vlees te eten, die keer dat je vlees eet, koop dan biologisch! Noten zijn alleen wat duurder, maar dat compenseert met de rest. Ik investeer in Chlorella; omdat ik geen zin heb om elke dag sla te eten. Groene bladgroenten zijn heel belangrijk. Bij een grote aankoop van Chlorella kost het mij € 0,03 per pil (ik neem er 2-4 op een dag). Verder heb ik geen superfoods aangeschaft. Het is wel leuk om eens te proberen; maar let dan ook op of je je echt beter voelt?! Als je gezond eet is een aanvulling alleen noodzakelijk bij ziekte of gebrekken. Eventueel kan je met bioresonantie meten of je tekorten hebt opgelopen. Dan heb je nog kruiden; die koop je bij zo’n leuk Marokkaans of Turks winkeltje. Let op dat er geen smaakversterker in zit verwerkt, namelijk E621 of gistextract.
Ga lekker op avontuur en ontdek wat er allemaal in jouw buurt te vinden is!