by

Gezonde kokoscurry met gember en abrikoos

DSC_0054

 

2 tot 3 personen

Ingrediënten:

  •       Biologische kippendijen of geitenkaas ofhutekase of peulvruchten bijv. linzen
  •       1 ui
  •       1 et kokosolie
  •       1 et Currypasta (zonder toevoegingen)
  •       Kokosmelk 200 ml
  •       1 centimeter verse gember
  •       5 gedroogde abrikozen
  •       5 gedroogde tomaatjes
  •       Een kleine spitskool
  •       2 wortels
  •       1 venkel
  •       4 et kokosrasp

Indien een actieve dag of sport, serveren met bruine rijst,  40 gram per persoon.

Bereiding:

Fruit de ui aan in kokosolie en voeg een eetlepel currypasta toe. Braad daarna de kippendijen aan. Ik kies voor kippendijen, omdat deze meer smaak hebben. Als u kiest voor kaas of peulvruchten, kan je die naderhand toevoegen. (peulvruchten uiteraard gekookt) Voeg daarna  de gesneden groentes toe en de kokosmelk (naar wens). De gember kan je het beste persen met een knoflook pers of raspen. Ook de abrikozen en tomaatjes snij je fijn en voeg je toe. Laat het gerecht even smoren. Serveer met een eetlepel kokosrasp als versiering. Ook lekker met wat cashewnoten.