by

Healthy Lifehacks

Healthy Lifehacks

  1. Bewaar in de diepvries
    • Bio spinazie deelblokjes
    • Bio Boerenkool deelblokjes
    • Doperwtjes
    • Bio vis en vlees in porties van max. 100 gram
    • Rijpe bananen voor in de smoothie of muffins (in stukjes)
    • wraps om snel een makkelijke lunch te maken
    • verschillende verse kruiden
  2. Zorg dat je altijd een doosje noten of notenfruit mix op zak hebt. Zo kom je niet in de verleiding om andere dingen te kopen. Ook nog goed voor je portemonnee.
  3. Ga nooit naar de supermarkt als je honger hebt
  4. Havermout kost maat 40 cent per pak
  5. Doe wat kokosolie in een klein goed afsluitbaar potje als créme, voor nog meer verwenning voeg je een paar druppels propolis extract toe.
    (wel even allergie test doen op de huid, valt onder perubalsem)
  6. Propolis créme is ideaal bij brandwonden, meteen erop smeren. De brand is direct weg en de wond geneest als een normaal wondje. Geen blaren, geen brand, gewoon een korstje! Ik bewaar het in de koelkast
  7. Probiotica hoeft geen geld te kosten, schaf een water- of melkkefir of kombucha cultuur aan en maak simpel je eigen drankje! Ook gefermeteerde groentes dragen bij aan een gezonde darmcultuur. Opa en oma waren zo gek nog niet?!
  8. Probeer ‘proccesed foods’ te mijden. Denk hierbij aan:
    • Vleeswaren
    • Margarine
    • Tofu
    • Vleesvervangers
    • allerlei fruitsappen
    • Brood
    • Koekjes
    • Vlees in verwerkte vorm; zoals blindevinken, schnitzels ect.
  9. Bak 1x per week 6 gezonde muffins en bewaar die in de diepvries. Na een paar keer weet je het recept uit je hoofd en heb je het binnen 10 min in de oven. Als je het ’s ochtends bevroren meeneemt, zijn ze vers bij de lunch.
  10. Wees creatief en experimenteer. Maak fouten en leer daarvan!