Voedingsblog

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’//www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-55200904-1’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>

by

Gezonde ontbijtkoek

De ontbijtkoeken en repen zitten vol met suikers. Liever maak je zelf een gezonde variant. Het is niet moeilijk, zo gebeurt! En zo weer opgegeten vrees ik 😉 Ingrediënten: 250 gram roggemeel 75 gram roomboter 1 ei 2 eetlepels koekkruiden 200 gram geraspte wortel 4 eetlepels appelstroop (rinse) 2 theelepels baking soda of wijnsteenbakpoeder snufje

by

Panang Curry (Kaeng Phanaeng Neua) Als je een beetje gezond wilt afhalen dan is de thaise keuken een goede optie! Maar je kan het natuurlijk ook zelf bereiden. Het bleek niet zo moeilijk, ik had meteen een foodorgasme van deze saus 😀 Ingrediënten: 4 kippendijen of 2 lappen rundvlees 500 gram Een blok santen (kokoscrème)

by

Ik heb in mijn leven al een berg aan therapeuten bezocht, zodat jij het niet hoeft te doen. Mijn missie heeft te maken met het pad doormaken, zodat ik jullie beter kan helpen. Dit artikel leest waarschijnlijk niet zoals je zou verwachten 😉   Probiotica Vanochtend ging ik naar de homeopathische winkel, omdat ik per

by

Wel even eerlijk zijn hè, deze brownies heb ik geprobeerd en ze zijn niet zo heerlijk knapperig als de echte. Misschien had ik ze langer moeten bakken, maar ze zijn zeker lekker! Zachte chocolade hapjes 🙂 Ingrediënten:  1 courgette  1 banaan 200 gram dadels (weken in heet water) 150 gram meel 100 gram roomboter 75

by

Ingredienten: zwarte of aduki bonen zilvervliesrijst van de natuurwinkel komijn rozijntjes kombu/kelp een ui 2 teentjes knoflook paprika Blikje bio tomatenblokjes (liever een glazen pot) paprikapoeder gember of gemberpoeder kurkumma chilipeper gemalen andijvie Zonnebloempitten Zet de rijst op met de kombu en komijn. (een vingerkootje water bovenop de rijst, dan kan je hem droogkoken) Indien

by

Je lichaam herinnert –alles- wat je meemaakt. Ben je als kind op je hoofd gevallen, mocht je niet mee spelen, werd je broertje voorgetrokken? Je lichaam weet het. Jij wellicht niet meer, maar je lichaam is een perfect opslagkundige materie! Ga je het pad van bewustwording lopen, dan komen oude pijnen naar boven, zodat je

by

Ingrediënten voor 2 personen: 100 gr gierst (alleen bij de natuurwinkel te koop of webwinkel) Kleine zak biologische boerenkool 2 winterpenen 1 grote ui 2 knoflook teentjes Paprikakruiden, zout, peper eventueel een klein appeltje als eiwit erbij kan je kiezen voor kikkererwten, kip of twee eieren Bereiding: Dit is weer een heerlijk simpel gerechtje! Je

by

  Iets wat we als kind van nature doen, maar snel afleren omdat we op stoelen moeten leren zitten: gehurkt zitten. In Aziatische landen doen ze dit nog wel, tijdens het koken op de grond. Het is erg van belang voor spieren die intern gevestigd zijn. Van belang voor je organen, om verzakking te voorkomen.

by

De laatste tijd hebben steeds meer mensen last van insectenbeten, doordat er een flinke zwelling ontstaat bij de beet. Huisartsen worden druk bezocht. Voor mij wederom een bevestiging hoe slecht het gesteld staat met de darmflora van onze samenleving. De darmflora? Wat heeft dat er mee te maken? Histamine: De reactie gebeurt omdat je de