by

Voeding en brainfog/hersenmist

Wat is Brainfog/hersenmist?

Je kan niet meer goed nadenken, concentreren. In een gesprek met iemand raak je de draad kwijt.
Eigenlijk heb je continue dit senario, wat zich alsmaar herhaalt:

gif

  • vergeetachtig
  • concentratie problemen
  • nieuwe dingen leren lukt niet
  • gedesoriënteerd voelen
  • je bent niet meer scherp of snel
  • je kan niet op woorden komen

De oorzaak komt voornamelijk uit de darmen. Ze noemen de darmen niet voor niets de tweede hersenen. Je darm gezondheid is dus van groot belang in het herstellen van deze kwaal. Sowieso beginnen we dan altijd met het inzetten van probiotica met goede vezels, zoals haver, lijnzaad en groente en fruit.

Boosdoener 1: Suiker!

Suiker is een enorme belasting voor de lever om steeds om te zetten. Vier suikerklontjes per dag kan de lever wel hendelen, maar wij eten er doorgaan 40!! op 1 dag!
Naast de overbelasting voor de lever, is suiker ook voeding voor gisten en schimmels die zich in de darmen nestelen. Hierdoor groeien de ‘bad guys’ (slechte bacteriën) die jouw gezondheid verpesten. Een onbalans in de darm wordt ookwel dysbiose genoemd en helpt heel je systeem om zeep…

Stop dus direct met het eten van suiker. Koop nu mijn eBook ‘Suikerstop’ voor maar € 2,50. Stuur mij een mailtje.

Mogelijke boosdoener:

B12 tekort. Dit komt omdat onze zuivel bewerkt is, waardoor het zijn vitamines verliest.

Mogelijke boosdoener:

Medicatie, check de bijsluiter.

Mogelijke boosdoener:

Lange periodes slecht slapen, waardoor je lichaam niet herstelt en totaal uit balans raakt.

Mogelijke boosdoener:

Stress of te veel informatiestroom/prikkels

Mogelijke boosdoener:

Je hormonen zijn uit balans; dit kan ook bij een man!

 

Hoe wordt je weer scherp?

Natuurlijk raadt ik je aan om een persoonlijk plan aan te vragen! Persoonsgebonden advies is altijd beter. Je kan het allemaal op eigen houtje doen, maar je bereikt sneller resultaat als je een expert inschakelt!

Sowieso beginnen we altijd met het inzetten van probiotica met goede vezels, zoals haver, lijnzaad en groente en fruit. In dit geval zou ik aanraden elke dag een uitje te fruiten met een eitje, elke dag hennepolie en elke dag een beetje échte zuurkool vanwege de aminozuren.

Voor rust investeren in mindful leven. Mediteren hoeft niet per se, je mag ook wandelen of craften!
Niet multitasken, bewust elk moment beleven. Rust momentjes inbouwen. 10 minuten eerder vertrekken, zodat je nooit meer hoeft te haasten.
Qigong oefeningen.
Een workshop ‘Emotionele vrijheid‘ bij mij in Breda!

 

Geneeskrachtige voeding voor brainfog/hersenmist:

  • Tijm
  • Oregano
  • Lavas
  • Dille
  • Venkel
  • Rode ui
  • Waterkers
  • Boerenkool
  • Groene appel
  • Asperges
  • Doperwtjes
  • Lenteui
  • Rucola
  • Munt/ pepermunt

gif
Succes!